Instalatii GPL Secventiale Landi Renzo Omegas Plus |
Instalatii GPL Secventiale Landi Renzo Omegas Plus
Partile componente ale unui sistem GPL secvential Landi Renzo sunt: RECIPIENTUL DE STOCARE SI ALIMENTARE cu GPL a motorului (rezervor) care poate fi cilindric sau toroidal. Sunt fabricate în functie de spatiul din porbagaj si de nevoia de autonomie, de la 30 la 90 de litri (pot fi chiar mai mari); capacitatea maxima de umplere a recipientului de GPL este 80% din capacitatea totala si nu poate fi depatita; recipientele sunt testate fiecare la presiune de peste 30 de bari, presiune aproape dubla fata de presiunea de lucru care poate fi de maxim 17,64 bari.
MULTIVALVA – sistem de securitate si de transfer a GPL din statia de alimentare în rezervor si din rezervor în reductorul - vaporizator prin intermediul conductelor de înalta presiune. Este prevazuta cu trei supape de siguranta, prima care nu permite trecerea gazului înapoi catre statia de alimentare cu gpl sau în atmosfera, a doua care nu permite trecerea GPL catre regulator decât atunci când motorul functioneaza pe GPL si este actionata prin comanda electrica; a treia care în caz de suprapresiune protejeaza rezervorul si celelalte elemente ale sistemului, eliberând surplusul de presiune prin tubul de ventilare cu care este prevazuta carcasa etanta. Multivalva limiteaza gradul de umplere a rezervorului la 80% din capacitatea totala si de asemenea asigura indicarea nivelului de GPL care se afla în rezervor. ELECTROVALVA - supapa de siguranta suplimentara, actionata electric, care este deschisa numai pe timpul functionarii pe GPL a motorului. Are functie dubla, în sensul ca în afara de functia de siguranta are si functie de filtrare a GPL în faza lichida.
REDUCTOR-VAPORIZATOR - reduce presiunea gazului lichid, transforma gazul lichid în GPL stare gazoasa si îl directioneaza printr-un racord de joasa presiune catre injectoarele de gaz. La rândul sau, reductorul este prevazut cu doua supape: prima controleaza debitul optim de GPL lichid care intra în vaporizator si asigura mentinerea presiunii constante an toate regimurile de lucru ale motorului; a doua este supapa de suprapresiune care este reglata în ata fel încât la presiune mai mare de 2 bari sa elibereze în atmosfera surplusul de presiune, protejând astfel regulatorul, racordul de joasa presiune si injectoarele. FILTRU DE FAZA GAZOASA a GPL - destinat sa retina eventualele impuritasi ce se pot gasi în gaz, protejând astfel injectoarele de o uzura prematura.
SENZOR DE PRESIUNE SI TEMPERATURA GPL în faza gazoasa - acesta masoara în timp real presiunea si temperatura gazului, realizând astfel coditii de functionare optime a motorului pe GPL; totodata asigura protectia fata de eventuale pierderi de gaz, trecând în mod automat motorul la functionarea pe benzina si la închiderea electrovalvelor.
INJECTOARELE - distribuie în mod uniform si în cantitate optima gazul la fiecare cilindru în parte.
MODUL DE COMANDA ELECTRONIC - are functie dubla: ajuta la comutarea manuala de la functionarea benzina/GPL si invers si este prevazut cu martori luminosi care indica tipul de functionare si functia de indicator de nivel a GPL în rezervor. |